четвртак, 23. октобар 2008.

ZVECKA

Kako sam po prirodi sklon ispitivanju i istrazivanju novih tehnika i sistema u ribolovu,razmisljao sam o tome kakav bi efekat ostvarila zvecka u varalicama i mamcima koji istu ne poseduju.Posle dosta proba sa plasticnim cevcicama koje se lako zatvaraju super lepkom,ali daju slabi efekat zbog udaranja kuglica u plastiku,probao sam sa bakarnim i aluminijumskim cevima koje sam odsecao i zatvarao stiskom na kraju reza obicnim secicama,ali ni one nisu dale zadovoljavajuce rezultate jer se desavalo da se kuglica zaglavi,dosao sam na ideju da bih mogao da iskoristim osigurace od elektricnih uredjaja.
Takva zvecka mi je dala odlicne funkcionalne rezultate.
Da bi se izradila ovakva zvecka potrebno je par minuta,nesto osiguraca (ja sam dobio saku istih u jednom servisu el.aparata gratis),nesto kuglica koje se mogu nabaviti u malim lezajevima ili iskoristiti iz metaka lovacke puske ,upaljac,klesta i super lepak.

Sam postupak izrade je takodje jednostavan.Prvo se jedan kraj osiguraca,tacnije metalna kapica ugrije upaljacem nekih 5-6 sekundi a onda se klestima kapica skine.
Isto se uradi i na drugoj strani da bi se iz osiguraca izvadila zicica.

Nakon toga odaberemo odgovarajucu velicinu i broj kuglica koje zelimo ubaciti
i uz pomoc super lepka zalepimo prvo jednu kapicu i sacekamo da se lepak osusi.Ako radimo 10-ak komada odjednom,vreme koje je potrebno da se lepak osusi odgovara vremenu potrebnom da bismo zavrsili poslednje lepljenje kapice u seriji.
Nakon toga ubacimo kuglicu i drzimo zvecku uspravno kako prilikom lepljenja druge kapice (zatvaranja zvecke) kuglica nebi dosla u dodir sa lepkom.Sa vim postupak izrade je zavrsen a dobra strana je u tome sto izrade ovakvih zvecki prakticki ne kostaju nista,mozemo uraditi veliku kolicinu istih za kratko vreme,dozvoljavaju nam da sami odredimo i odaberemo frekfenciju rada (stavljanjem jedne ili vise kuglica) kao i jacinu udara (stavljanjem sitnijih ili krupnijih kuglica).
Upotreba zvecke je takodje jednostavna...dovoljno je da se u silikonskoj varalici napravi ubod
malo vecom iglom ili udicom,ubaci zvecka i potom zalepi lepkom ili jednostavno ugreje upaljacem
Za one koji koriste mrtvu ribicu kao mamac u razlicitim sistemima evo odlicne prilike da isprobaju nesto novo...da i u takav mamac ugrade zvecku.
Z.J.Fenix

1 коментар:

ljubinka је рекао...

Postovannje i svaka cast na ideji za zvecku dobra stvar nemam reci .
Pozdrav iz Baca od Jovana i bistro .